Viking River Cruises
Kilka słów o armatorze
Firma Viking River Cruises założona została w 1997 roku, kiedy Torstein Hagen zakupił cztery rosyjskie statki wycieczkowe. Od tego czasu linia stała się największym przedsiębiorstwem zajmującym się rejsami rzecznymi na świecie. Armator oferuje komfortowe rejsy w racjonalnych cenach (standard cztero-gwiazdkowy).
Flota
Viking posiada w swojej flocie następujące rodzaje statków:
- statki rzeczne
- Europa Zachodnia – 65 jednostek
- Rosja – 5 jednostek
- Ukraina – 1 jednostka
- Egipt – 3 jednostki (+ 1 w 2022)
- USA – 1 jednostka (od 2022)
- Azja – 2 jednostki
- statki oceaniczne – 7 jednostek (+2 w 2022)
- statki ekspedycyjne – 2 jednostki (od 2022)
Nazwa | Rok (renowacja) | Goście | Załoga | Ratio | Rzeki |
---|---|---|---|---|---|
Aegir | 2012 | 190 | 50 | 3,8 | Ren, Dunaj, etc. |
Embla | 2012 | 190 | 50 | 3,8 | Ren, Dunaj, etc. |
Idun | 2012 | 190 | 50 | 3,8 | Ren, Dunaj, etc. |
Njord | 2012 | 190 | 50 | 3,8 | Ren, Dunaj, etc. |
Odin | 2012 | 190 | 50 | 3,8 | Ren, Dunaj, etc. |
Atla | 2013 | 190 | 50 | 3,8 | Ren, Dunaj, etc. |
Baldur | 2013 | 190 | 50 | 3,8 | Ren, Dunaj, etc. |
Bragi | 2013 | 190 | 50 | 3,8 | Ren, Dunaj, etc. |
Forseti | 2013 | 190 | 50 | 3,8 | Ren, Dunaj, etc. |
Jarl | 2013 | 190 | 50 | 3,8 | Ren, Dunaj, etc. |
Magni | 2013 | 190 | 50 | 3,8 | Ren, Dunaj, etc. |
Rinda | 2013 | 190 | 50 | 3,8 | Ren, Dunaj, etc. |
Tor | 2013 | 190 | 50 | 3,8 | Ren, Dunaj, etc. |
Var | 2013 | 190 | 50 | 3,8 | Ren, Dunaj, etc. |
Vilhjalm | 2013 | 190 | 50 | 3,8 | Ren, Dunaj, etc. |
Alsvin | 2014 | 190 | 50 | 3,8 | Ren, Dunaj, etc. |
Buri | 2014 | 190 | 50 | 3,8 | Ren, Dunaj, etc. |
Delling | 2014 | 190 | 50 | 3,8 | Ren, Dunaj, etc. |
Gullveig | 2014 | 190 | 50 | 3,8 | Ren, Dunaj, etc. |
Heimdal | 2014 | 190 | 50 | 3,8 | Ren, Dunaj, etc. |
Hermod | 2014 | 190 | 50 | 3,8 | Ren, Dunaj, etc. |
Hlin | 2014 | 190 | 50 | 3,8 | Ren, Dunaj, etc. |
Idi | 2014 | 190 | 50 | 3,8 | Ren, Dunaj, etc. |
Ingvi | 2014 | 190 | 50 | 3,8 | Ren, Dunaj, etc. |
Kara | 2014 | 190 | 50 | 3,8 | Ren, Dunaj, etc. |
Kvasir | 2014 | 190 | 50 | 3,8 | Ren, Dunaj, etc. |
Lif | 2014 | 190 | 50 | 3,8 | Ren, Dunaj, etc. |
Eir | 2015 | 190 | 50 | 3,8 | Ren, Dunaj, etc. |
Gefjon | 2015 | 190 | 50 | 3,8 | Ren, Dunaj, etc. |
Lofn | 2015 | 190 | 50 | 3,8 | Ren, Dunaj, etc. |
Mani | 2015 | 190 | 50 | 3,8 | Ren, Dunaj, etc. |
Mimir | 2015 | 190 | 50 | 3,8 | Ren, Dunaj, etc. |
Modi | 2015 | 190 | 50 | 3,8 | Ren, Dunaj, etc. |
Skirnir | 2015 | 190 | 50 | 3,8 | Ren, Dunaj, etc. |
Ve | 2015 | 190 | 50 | 3,8 | Ren, Dunaj, etc. |
Vidar | 2015 | 190 | 50 | 3,8 | Ren, Dunaj, etc. |
Vili | 2015 | 190 | 50 | 3,8 | Ren, Dunaj, etc. |
Alruna | 2016 | 190 | 50 | 3,8 | Ren, Dunaj, etc. |
Egil | 2016 | 190 | 50 | 3,8 | Ren, Dunaj, etc. |
Herja | 2016 | 190 | 50 | 3,8 | Ren, Dunaj, etc. |
Hild | 2016 | 190 | 50 | 3,8 | Ren, Dunaj, etc. |
Kadlin | 2016 | 190 | 50 | 3,8 | Ren, Dunaj, etc. |
Rolf | 2016 | 190 | 50 | 3,8 | Ren, Dunaj, etc. |
Tialfi | 2016 | 190 | 50 | 3,8 | Ren, Dunaj, etc. |
Einar | 2019 | 190 | 50 | 3,8 | Ren, Dunaj, etc. |
Sigrun | 2019 | 190 | 50 | 3,8 | Ren, Dunaj, etc. |
Sigyn | 2019 | 190 | 50 | 3,8 | Ren, Dunaj, etc. |
Skadi | 2019 | 190 | 50 | 3,8 | Ren, Dunaj, etc. |
Tir | 2019 | 190 | 50 | 3,8 | Ren, Dunaj, etc. |
Ullur | 2019 | 190 | 50 | 3,8 | Ren, Dunaj, etc. |
Vali | 2019 | 190 | 50 | 3,8 | Ren, Dunaj, etc. |
Gersemi | 2020 | 190 | 50 | 3,8 | Ren, Dunaj, etc. |
Hervor | 2020 | 190 | 50 | 3,8 | Ren, Dunaj, etc. |
Hemming | 2014 | 106 | 36 | 2,9 | Douro |
Torgil | 2014 | 106 | 36 | 2,9 | Douro |
Osfrid | 2016 | 106 | 36 | 2,9 | Douro |
Helgrim | 2019 | 106 | 36 | 2,9 | Douro |
Astrild | 2015 | 98 | 28 | 3,8 | Łaba |
Beyla | 2015 | 98 | 28 | 3,8 | Łaba |
Legend | 2009 | 188 | 49 | 3,8 | Dunaj |
Prestige | 2011 | 188 | 49 | 3,8 | Dunaj |
Fjorgyn | 2020 | 168 | b.d. | - | Sekwana |
Kari | 2020 | 168 | b.d. | - | Sekwana |
Radgrid | 2020 | 168 | b.d. | - | Sekwana |
Skaga | 2020 | 190 | b.d. | - | Sekwana |
Klientela
Głównym rynkiem docelowym są kraje anglojęzyczne. Podobnie jak na innych statkach rzecznych, średnia wieku pasażerów to +50.
Gdzie szukać pracy
Bezpośrednio aplikować można na stronie armatora: vikingcareers.com. Ofert można także szukać na stronie polskiej agencja rekrutacyjnej Astral oraz podczas targów Cruise Job Fair.
Warunki pracy
Swoim pracownikom Viking River Cruises oferuje:
- Kontrakt od marca/kwietnia do grudnia/stycznie (2 tygodnie płatnego wolnego średnio, co dwa miesiące),
- Atrakcyjne wynagrodzenie (+1800 Euro w zależności od stanowiska),
- Zakwaterowanie i wyżywienie,
- Ubezpieczenie i opiekę medyczną,
- Zwrot kosztów za transport,
- Pomoc w procedurach związanych z wyjazdem,
- Możliwość zwiedzenia.
*w zależności od pozycji.